torsdag 7 mars 2013

Långt pass på Piggo

Idag var jag iväg till Pigg o Frisk. Jag var där själv idag för Andreas var på Kilen. Men det gick ju bra det också. Jag sprang inget idag eftersom jag och mamma ska till Landsomberget i Backe imorgon och åka slalom och då vill jag vara pigg i ben och knän. Så jag värmde upp lite lugnt med fem minuter på crosstrainern istället.

Efter uppvärmningen på crosstrainern så började jag med styrketräningen. Jag testade hävarstången och drog mig upp tre gånger. Sen vandrade jag mellan en massa maskiner. Jag körde mage, armar, axlar och bröst. Det var jättejobbigt att köra bröst idag för jag hade en sådan träningsvärk från i förrgår, så jag tog det lite lugnt på den fronten. I början var det inte så mycket folk där men i slutet så kom det endel. Jag höll på rätt länge, efter en timmes styrketräning kände jag mig nöjd.

När jag var klar med styrkan så varvade jag ner med fem minuter på crosstrainern.

Styrka: 1h
Crosstrainer: 10min
Totalt: 1h 10min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar