tisdag 19 mars 2013

Löpning på Sporthallens gym

Idag på skolidrotten så sa Thomas att vi som inte skulle med på nästa veckas bivacktur kunde gå ner till gymmet och träna där eller köra spökboll i Sporthallen. Dom flesta körde Spökboll men jag gick ner och sprang lite på löpbandet. Jag skulle ändå springa mitt sista pass innan Födelsedagsjoggen idag så det här blev ju lägligt. 

Jag tog det lugnt men det var lite drygt eftersom det var så varmt där inne, man svettades typ ihjäl plus att jag har fått för långt hår så det åker nedför ögonen hela tiden. Men förutom det så kändes det bra. Thomas sa att jag var tvungen att gå tio i så jag fick nöja mig med 7km. 

Jag tror att det var vissa som ville låna löpbandet i slutet och när jag gick därifrån så hörde jag en rolig kommentar - "är han redan trött". Haha, jag fattade ironin. 

Nio minuter i ett så gick jag upp och duschade. Jag är nöjd med passet.

Distansen blev 7km, tiden 43.52min och tempot 6.16min/km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar