måndag 25 februari 2013

Stekigt löppass på drygt 12km

Igår sprang jag Ulriksforsrundan (drygt 12km). Den första kilometern så hade jag lurarna i öronen med Zara Larssons underbara låt Uncover, men lurarna ville inte sitta i så jag tog ut dom. Det var väldigt soligt och fint, plus åtta grader och snön hade börjat tina bort från vägarna. Hade lite för mycket kläder så jag tog snart av mig mössa och handskar. Solen stekte på och det var jätteskönt. 

Men när jag vände i Ulriksfors så fick jag en tuff motvind som höll i sig i kanske 6km. Jag vinkade till Tommy, Lea, Elvin och Agnetas mamma(?) vid Tommys gård. Sen var det bara att trycka på. Nu började det gå tungt pga motvinden. 

Jag hälsade på en glad Michael som sprang förbi mig på Ramselevägen. Han körde långpass. 

Sen fick jag gå två gånger i slutet (totalt ca 250m) för motvinden tog musten ur mig. Så jag tog det lugnt i slutet. 

Men det var ett trevligt pass, solglajjerna var behövliga, det stekte på rätt så skönt. Knäna kändes ganska bra. Jag undrar om jag och Rickard kanske ska försöka oss på ett halvmarathon på Födelsedagsjoggen. 

Distansen blev 12,51km, tiden, 1.17.44 och tempot 6.13min/km. Snittpulsen blev tydligen 186 slag/min, jag vet inte om den visar fel för så högt kan det väl inte ha varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar