onsdag 20 februari 2013

Pigg o Frisk med Andreas igen

Strax innnan sju på denna onsdagskväll fick jag skjuts av mamma till Pigg o Frisk. Där bytte jag om. Jag tränade med Andreas idag också. Jag började med 2km lätt jogg. Det kändes en aning tungt i magen idag men annars väldigt lätt och bra. Jag vet inte exakt vad tiden blev men jag tror på ca 13 minuter, men jag skriver in 13.20min på jogg.se trots att det troligtvis gick lite snabbare.

Efter min uppjogg så styrketränade jag med Andreas i 25 minuter. Vi körde en massa olika maskiner, han var lite utav en instruktör för mig. Vi körde bl.a armar, mage och rygg. Det var skoj faktiskt. Kul att variera mellan maskinerna.

Det sista jag och Andreas gjorde var att ställa oss på löpbanden. Han promenerade och jag joggade. Det blev två lugna trevliga kilometer för min del. Jag vet inte riktigt vad tiden blev, jag skulle tippa på ca 13:40 men jag skriver in 13.50 på jogg.se för att inte fuska.

Gympasset tog totalt ca en timme. Jag är nöjd, ser fram emot lite träningsvärk imorgon.

2 kommentarer: