söndag 21 april 2013

Första passet efter förkylningen - 5km banan

Idag sprang jag för första gången efter förkylning (nästan en månad sen sist). Jag bestämde mig för att springa Vattudalsloppets 5km bana för att kolla formen till Vattudalsloppet den fjärde Maj. Men jag började med en kort uppjogg.

Efter uppjoggen så sprang jag iväg. Det var tänkt att jag skulle pressa till med ett snabbdistans men jag kände snabbt att jag inte var i form. Konditionen var helt borta, det gick väldigt segt och jag hade ingen ork. Men jag nötte igenom 5km ändå i 6 tempo.

Jag mötte några löpare längs vägen. Jag mötte även Agneta på Ramselevägen. Jag, Agneta och Tommy som snackade om löpning en par timmar innan och om att jag skulle springa ikväll.

Men jag hoppas förmen kommer snart. På Vattudalsloppet vill jag ju åtminstone komma under 26 minuter, annars blir det ju pinsamt.


Efter lite pustande utanför skolan så joggade jag hem igen. Seg som tusan så det gick långsamt. Nu hade det börjat mörkna ganska rejält men jag var nöjd för det!

När jag kom hem så blev det lite styrketräning. Det gick bra.
2xsitups
2xarmhävningar
2xplankan
2x3kgs hantlar


Uppjogg: 0,18km, 1.20min, 7.24min/km
Distanspass: 5km, 30.26min, 6.05min/km
Nerjogg: 1,12km, 7.49min, 6.59min/km














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar